Pyöräily ja Reittiopas - Fazer Food Services Oy

Vähemmän päästöjä pyöräilyn ja Reittioppaan avulla

Fazer Food Servicesin toimisto Helsingin Kannelmäessä on vuodesta 2010 ollut WWF Green Office -toimisto. Olemme erilaisilla toimenpiteillä pyrkineet vähentämään energiakulutusta, jätteensyntymistä ja tulostuspaperin kulutusta. Lisäksi meillä on käytössä muutama ympäristöystävälliseen työaikaiseen liikkumiseen liittyvä toimenpide.

Liikenteen päästöjen vähentäminen

Lokakuussa 2011 linkitimme lähimpien joukkoliikenteen pysäkkien reaaliaikaiset aikataulunäytöt intranetiin. Toimitalomme lähellä on jopa kolme eri pysäkkiparia ja jokaiselle on oma reaaliaikainen näyttö intranetissä. Henkilöstö voi katsoa aikataulun käymällä intranetin sivulla, tai tallentaa linkin oman selaimen suosikkeihin ja sitä kautta vilkaista seuraavan lähdön. Linkit saimme HSL:tä. Intranetistä löytyy myös linkki HSL:n reittioppaaseen.

Kesäkaudella 2011 järjestimme ensimmäisen kerran pyöräilykampanjan henkilöstölle. Jokainen toimitalossamme työskentelevä, joka pyöräili työmatkansa, riippumatta työmatkan pituudesta, sai talon tarjoaman aamupuuron Amica-henkilöstöravintolassa. Kaikkien osallistuneiden kesken arvottiin vielä polkupyörä kampanjan päätteeksi. Kampanjaa on järjestetty monena muunakin vuonna, ja sitä tarjotaan myös Amica-ravintoloiden kautta asiakasyrityksillemme.

- Laura Tötterman / Tiedottaja
Fazer Food Services