Paperin hankinta ja vähentäminen - PricewaterhouseCoopers Oy

Paperin hankinta ja vähentäminen

PricewaterhouseCoopersin toimisto Helsingissä käynnisti Green Office -toimintansa "Pandan polku" -tapahtumalla. Jättipanda vieraili toimistolla jakamassa lakritsia ja pestasi ihmisiä Green Office -lähettiläsverkkoon. Kaiken kaikkiaan panda sai 185 allekirjoitusta, joka on noin 30 % koko toimisto henkilöstöstä!

Yksi PwC:n parhaista Green Office -saavutuksista liittyy sen paperin käyttöön. Toimilla, kuten asettamalla oletukseksi kaksipuolisen tulostuksen, ottamalla käyttöön uuden turvatulostus-järjestelmän ja viestintäkampanjalla, saatiin aikaan merkittäviä vähennyksiä.
Vuoden 2012 aikana PwC pystyi vähentämään paperin kulutusta 18 % per henkilö verrattuna edelliseen vuoteen. Niiden kolmen vuoden aikana (2010-2013), kun PwC on ollut mukana Green Officessa on onnistuttu vähentämään paperin kulutusta 36 % per henkilö!

Sen lisäksi että on saatu fantastisia vähennyksiä käytettävän paperin määrässä, PwC on myös parantanut ekologinen jalanjälkeään käyttämällä FSC-sertifioitua paperia talon sisäisissä julkaisuissa ja asiakaslehdissä. Lisäksi on muutettu hankintojenohjeistuksia, jotta kirjekuoret ovat kierrätysmateriaalia.

PwC edistää myös ympäristöaiheisia teemaviikkoja toimistossa, osallistumalla Reilun kaupan -viikkoon, jonka lisäksi WWF:n Earth Hour on myös jokavuotinen perinne PwC:ssä.

- Johanna Niemelä / Green Office -koordinaattori
PricewaterhouseCoopers