Green Office -päivä - Aalto-yliopisto, Dipoli

Aalto-yliopiston Green Office -päivä

Aalto-yliopiston kokous- ja kongressikeskus Dipolissa järjestettiin syyskuussa 2013 Green Office –päivä. Talon aulassa ollut tilaisuus oli kaikille avoin ja paikalla kävi yliopiston henkilökuntaa, opiskelijoita sekä Dipoli-talossa muissa tapahtumissa vierailevia.

Mukana oli koko Green Office –tiimi esittelemässä kestävää kehitystä ja kertomassa, miten se näkyy Aalto-yliopistossa ja Dipolissa. Tilaisuuden tarkoituksena oli myös yleisesti herättää kiinnostusta ympäristöystävällisyyteen.  Tilaisuudessa kerrottiin myös WWF:n Green Office –ohjelmasta, johon Dipoli-talo kuuluu.

Tilaisuudessamme oli toimintaansa esittelemässä:

• Aalto PRO Energiatehokkuus – mitä se tarkoittaa? Tietovisa. Tietoa energian ja kestävän kehityksen täydennyskoulutuksista.
• Aalto sustainability Kampus- ja tilapalvelut luomassa kestävää kampusta. Esittelyssä myös lainattavissa oleva taakkapyörä.
• Dipoli Mikä on WWF Green Office -ympäristöjärjestelmä? Dipoli on ympäristön huomioivan tilaisuuden järjestäjän valinta.
• Lassila&Tikanoja Miten jätteet lajitellaan? -visa
• Sodexo Kuinka voimme valinnoillamme vaikuttaa?
• City Car Club - kimppa-autolla ekosti, edullisesti ja helposti!
• HSL ja Kutsuplus – miten liikut viisaasti

Lisäksi tilaisuudessamme oli kierrätyspöytä, josta sai vapaasti ottaa tavaraa omaan käyttöön. Tarjolla oli pääasiassa erilaista toimistotarviketta kuten mappeja, kyniä, papereita. Ajoitimme tilaisuutemme lukukauden alkuun, joten opiskelijat käyttivät tilaisuuden hyvin hyödykseen!

Päivä sujui kaiken kaikkiaan hyvin ja mietimmekin jo uuden GO-päivän järjestämistä ja laajemman joukon tavoittamista ensi vuonna.

- Heta Ilenius / Aalto-yliopisto DIPOLI kokous- ja kongressipalvelut