GO-Koulutus ruokateemalla - Wirma Lappeenranta Oy

"Nautitaan kalasta!" –koulutus

Wirma Lappeenranta Oy järjesti henkilökunnalleen 2.4.2014 Green Office –teemaan liittyvän koulutuksen Nautitaan kalasta! Kouluttajana toimi Etelä-Karjalan Martat ry:n Eija Europaeus. Kaksi ja puolituntinen koulutus sisälsi luentoa vastuullisen ruuan tuntomerkeistä, ruuan ympäristökuormituksesta ja ruuan hiilijalanjäljen suuruuksista.

Keskustelimme, mitä me kuluttajina voimme tehdä edistääksemme vastuullisia valintoja ruokailutottumuksissa. Eija-martta kertoi mitä kalalajeja tulisi ruokavaliossa suosia ja mitkä kalat ovat vastuullisesti kasvatettuja, sekä miten löytää kaupasta oikeanlaiset kalatuotteet. Opimme, että kalaa tulisi käyttää 2-3 kertaa viikossa eri kalalajeja suosien.

Luennon jälkeen jakauduimme kolmeen ryhmään ja valmistimme koekeittiössä kuha-kasvisnyyttejä, haukimurekepihvejä ja murusilakoita, jotka valmistuivat joutuisasti. Lopuksi pääsimme vielä maistelemaan aikaansaannoksia ja huikean maukkaita kala-annoksia saimmekin aikaiseksi! Nautitaan kalasta!

Tiina Jokinen / Projektiassistentti, Green Office -yhteyshenkilö
Wirma Lappeenranta Oy