Eko-henkilö mitali - YTHS

Palkitseminen  ”Viikon Super-ekoilija" -mitalilla

Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön (YTHS) Green Office työn johdosta olemme sitoutuneet oman ympäristöohjelman noudattamiseen, jonka arvoperustana ovat ekologisesti kestävämpi työ- ja opiskeluympäristö. Konkreettisesti Green Office – työ on vaikuttanut mm. työpaikkamme ja – yhteisömme kierrätys- ja lajittelukäytäntöihin, sähkönkulutuksen tarkoitukselliseen vähentämiseen, kestävämpien työmatkaliikennevaihtoehtojen käyttöönottamiseen sekä yleiseen entistä ekohenkisemmän työilmapiirin luomiseen.

Alkuvuodesta 2013 määrittelimme työpaikallemme ympäristöohjelman, jonka kulmakivinä ovat uudenlaisen kierrätyskulttuurin omaksuminen ja jalkauttaminen työyhteisöön. Kaikki työntekijämme perehdytettiin uudistuneisiin ekokäytäntöihin ja päätimme heitä kannustaaksemme alkaa jakaa tarkoituksellisesti positiivista huomiota työntekijälle, joka osoitti arjen työssä uusien kierrätystapojen omaksumista.

Näkyvin huomionosoitus oli viikoittaisissa palavereissa jakamamme tunnustus eli itse askarreltu ”Viikon Super-ekoilija” – mitali, joka leikkimielisen juhlallisesti luovutettiin työntekijälle, joka oli kuluneen viikon aikana tehnyt huomion arvoisia ekotekoja. Tavoitteena oli innostaa ja kannustaa henkilökuntaa sitoutumaan uusiin kierrätyskäytäntöihin positiivisen huomion/palautteen antamisen kautta.

Tämä toimi työyhteisössämme loistavasti, henkilökunta jopa intoutui kertoilemaan miten olivat ekotsempanneet jopa vapaa-ajalla ja kotona kierrätyshenkisesti.

- Sari Krappe / viestintäpäällikkö
Green Office -koordinaattori