Aurinkopaneelit katolla - WWF, Sveitsi

Aurinkopaneelit katolla sähköntuotantoon

Kansainvälisen WWF:n pääkonttori Glandissa, Sveitsissä on Green Office.

Kansainvälinen WWF teki vuonna 2013 sopimuksen paikallisen sähköyhtiön (SEIC - Société Electrique Intercommunale de la Côte SA), jotta SEIC asentaa aurinkosähkö-paneelit päärakennuksemme tasakatolle. SEIC tekee kokonaan investoinnin, omistaa laitteiston ja myy tuotetun sähkön takaisin Sveitsin sähköverkkoon.
He hyötyvät tosin tuesta, koska he saavat korkeamman hinnan kuin tavallisesti tuotetun sähkön myynnistä takaisin sähköverkkoon. Siten he voivat saada takaisin investointikustannukset noin 10:ssä vuodessa - verrattuna odotettavissa olevaan paneelien 25 vuoden elinikään.

110 paneelia odotetaan tuottavan noin 30 000 kWh vuodessa, joka on noin 12 % kansainvälisen WWF:n vuosikulutuksesta. Vaikka WWF ei käytä aurinkosähköä suoraan omaan käyttöönsä, me edistämme Sveitsin sähköntuotantoa ympäristöystävällisemmäksi.

Vastineeksi siitä, että SEIC:n aurinkopaneelit ovat katollamme, saamme 100 % vihreää sähköä (SEIC:n vesivoima) ilman lisäkustannuksia. Tästä säästöt meille ovat 5000 CEF eli Sveitsin frangia (n. 4100 €) vuodessa 25 vuoden ajan.

Meillä on pieni näyttö vastaanottotiloissa, joka näyttää meille aurinkosähkön tuotannon (30 minuutin ajalta; koko päivän ajalta, kuukaudessa ja vuodessa).
Toivomme nyt voivamme asentaa toisen rakennuksemme katolle aurinkosähkö-paneelit , jotka tuottaisivat noin 40 000 kWh vuodessa .

Uskomme, että tämä on hyvä esimerkki siitä, miten WWF voi tehdä yhteistyötä yritysten ja toimialojen ja tarjota win -win-tilanteen kaikille osapuolille.

- John Cederroth / Hallintojohtaja, Green Office -koordinaattori
WWF International, Sveitsi